Asociación Rías Baixas – Amas de Casa e Consumidores: “Coa axuda de Ence conseguimos unha gran mellora na calidade do noso servizo”
Hai máis de 40 anos naceu na capital do Lérez a Asociación Rías Baixas – Amas de Casa e Consumidores. Naquel tempo baixo o nome de ‘Asociación de Amas de Casa Rías Baixas’, xurdiu coa intención de “fomentar o asociacionismo das mulleres cuxo traballo eran as tarefas do fogar”, afirma Rosa Vales, presidenta da Asociación.
Nun principio, centraban a súa actividade en ofrecer actividades e espazos de interese para as amas de casa, pero xa desde finais dos anos 80, “todas as asociacións de amas de casa, como a nosa, que estabamos federadas a nivel nacional, ampliamos o noso radio de acción abarcando un tema de incipiente interese entón como era o consumo”, relata Vales.
Así, os límites da institución expandíronse enormemente e o fluxo de cidadáns necesitados dos seus servizos ampliouse excesivamente: “demos entrada ao sector masculino e ampliamos enormemente as nosas funcións, pois pasaron de ser só temas de interese para a muller ama de casa a ter que abordar a defensa dos dereitos do consumidor, que alcanza moitísimas materias”, se sincera a presidenta.
As diferentes sedes das asociacións forman parte dunha confederación nacional e encárganse de “non só atender aos cidadáns en consultas sobre consumo, senón axudarlles a preparar as súas reclamacións, impulsar e dirixir as mesmas, facer alegacións cada vez que se pon en marcha algún proxecto normativo, asumir a defensa do consumidor nas arbitraxes e nos xulgados para a resolución de conflitos, #etc”, describe Rosa.
As solicitudes de axuda por parte da cidadanía non fixeron máis que aumentar nos últimos anos e para poder dar un servizo de calidade, desde a Asociación pensaron en presentar un proxecto ao Plan Social Ence Pontevedra. “Para levar a cabo o noso labor necesítanse medios económicos que nunca están suficientemente cubertos”, engade a Presidenta ao mesmo tempo que afirma que finalmente se decidiron a presentar unha solicitude destinada a cubrir unha das grandes necesidades que tiña a institución: a “loita contra a fenda dixital”.
“Unha das necesidades que tiña a nosa oficina de atención ao público desde facía algún tempo era a renovación dos equipos informáticos, pois se quedaron obsoletos e non tiñan capacidade para desenvolver determinadas funcións que hoxe en día se converteron en habituais”, apunta Vales. E é que accións como a de agendar unha videoconferencia convertíanse en imposibles con equipos tan antigos.
Presentaron a solicitude de axuda e, finalmente, foilles concedida. Así, puideron adquirir novos computadores e “contratouse un instrutor, que non só nos axuda ao persoal da oficina, senón que tamén creou un grupo de asociados que reciben clases, coas que din sentirse moi satisfeitos”, resume Vales. A axuda do Plan Social permitiulles cumprir ese obxectivo de loitar contra a fenda dixital xa que, como lembra a Presidenta, “hai que pensar que parte dos asociados son persoas maiores, sen estudos ou sen acceso a internet… e que acoden a nós buscando axuda, non soamente para tramitar reclamacións fronte a comercios, senón tamén para que lles ensinemos a realizar xestións de uso cotián, como solicitar un bono social ou unha cita médica”.
Por todo iso, atópanse realmente contentos de poder dar un gran paso adiante no seu propósito de dar o mellor servizo, e agradecen a Ence o apoio que lles deu neste sentido.
Ao mesmo tempo, cren que isto non acaba aquí, senón que desexan “seguir avanzando na nosa modernización, completando devanditos equipos con tablets ou dispositivos portátiles, ou dispoñendo de medios económicos para poder asistir presencialmente a congresos de asociacións que nos axuden a dar mellores consellos, para manternos a un nivel de competitividade acorde cos tempos que corren”, describe Vales, á vez que non se esquece de recoñecer que “para iso, a axuda de ENCE resultaría fundamental”.